Alumnes de l'INS Miquel Bosch i Jover es manifesten per unes condicions dignes pel professorat i el retorn de les sortides

Una cinquantena d'estudiants de 3r i 4t d'ESO han obligat a tallar els carrers de l'entorn del centre aquest dilluns al matí

Societat

T
TV Artés

19/10/2026 - 20.24

Vist 137 vegades

Els alumnes de 3r i 4rt d'ESO es manifesten per reclamar millores en les condicions del professorat i el retorn de les sortides.

Aquest dilluns al matí, al voltant d'una cinquantena d'alumnes de 3r i 4t d'ESO de l'Institut Miquel Bosch i Jover d'Artés s'han manifestat als entorns del centre. La protesta ha obligat a la Policia Local a tallar temporalment la circulació en els carrers del voltant per garantir la seguretat dels joves i dels vehicles.

Amb pancartes i crits de protesta, els estudiants han volgut fer visible el seu malestar per les condicions en què fan classe. Reclamen una educació de qualitat, millores en la climatització del centre —on denuncien haver passat episodis de molta calor a les aules durant l'estiu per manca d'aire condicionat— i la recuperació de les excursions i activitats fora del centre, segons han explicat alguns alumnes a TV Artés.

Des de l'alumnat s'ha volgut deixar clar que la protesta no va adreçada contra el cos docent, sinó directament contra la Generalitat de Catalunya. Els joves demanen que el Departament d'Educació garanteixi unes condicions laborals i salarials dignes per als professors, un fet que consideren clau per mantenir un bon ambient d'estudi i un ensenyament públic de qualitat.