Francesc Parcerisas presenta el llibre «Fer-ne vuitanta» a Artés

La presentació serà demà dijous a les 19 h a la sala d'actes de Cal Sitges

Cultura

J
Júlia Brustenga

21/10/2026 - 18.37 | Actualitzat 21/10/2026 - 18.37

Vist 36 vegades

Francesc Parcerisas presenta «Fer-ne vuitanta».

Va ser un llibre de Patti Smith, A Book of Days, el que va plantar la llavor de Fer-ne vuitanta, la darrera publicació de Francesc Parcerisas. El poeta aterra a Artés per primera vegada amb un llibre singular, que celebra les seves vuit dècades de vida.

Allà on Smith mostrava un any sencer amb una foto diària i un senzill peu de foto, Parcerisas dibuixa pinzellades de tota la seva vida amb una imatge per any, des que va néixer, el 1944, fins al 2024. En el seu cas, però, les paraules que les acompanyen també hi tenen molt pes.

L’autor mateix té dificultats per definir el llibre: no és una autobiografia, tampoc un àlbum, ni un dietari, ni unes memòries. És un recull d’estampes: fotos pròpies, de familiars i d’amics, d’objectes molt diversos, de paisatges. Ens mostren fragments de la seva vida i, alhora, ens fan recórrer els temps que ha viscut.

Parcerisas en parlarà amb el poeta i escriptor artesenc Carles Morell demà dijous a les 19 h a la sala d'actes de Cal Sitges.